.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورزش سوادکوه در گیرودار ضعف مدیریت ها !

اهمیت و ارزش ورزش در پر کردن بهینه اوقات فراغت و جلوگیری از ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی و ارتقای جامعه به سمت تعالی بر کسی پوشیده نیست.متولی ورزش در کشور، سازمان تربیت بدنی است، هر چند ادارات و نهادهای دیگر هم تیمها و لیگهای ورزشی خود را بصورت مجزا و یا مشارکتی با همکاری تربیت بدنی انجام می دهند.در قانون اساسی بر امر ورزش تاکید مشخص شده است و در کلام پیامبر اکرم و ائمه اطهار و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت ورزش تاکید شده است.

هر چند توجه به ورزش به همراه تربیت بدنی بیان می شود اما بدلیل برخی رویکردهای موجود تربیت بدنی در برخی مواقع ورزش را باید مستقل از تربیت بدنی بررسی کرد و به قولی ورزش اعم از تربیت بدنی(به عنوان متولی ورزش) است.

تاثیر شرایط اقتصادی، طبیعی و جغرافیایی سوادکوه در ورزش

شهرستان سوادکوه با توجه به شرایط خاص طبیعی و جغرافیایی و روانشناسی خود، از لحاظ ورزشی ستاره هایی را تقدیم ورزش کشور کرده است.شرایط اقتصادی سوادکوه را همواره به عنوان مانع جدی برای ورزش ذکر شده است.

با توجه به اینکه شهرستان سوادکوه از لحاظ نرخ بیکاری در استان مازندران دارای رتبه برتری است و شریانهای اقتصادی سوادکوه نیز نتوانسته است همراه با رشد جمعیت و تقاضاهای اشتغال بر پایه توقعات همگام شود که شاهد مهاجرت، گرفتار شدن در گیر و دارهای زندگی مادی و کمبود امکانات ورزشی نسبت به شهرستانهای دیگر است و این امر موجب جدا شدن چهره های ورزشی سوادکوه از دنیای ورزش، مهاجرت ورزشی به شهرستانهای دیگر و... بوده است.

به زعم کارشناسان، شرایط طبیعی، جغرافیایی تاثیر مشخصی بر توسعه کمی و کیفی ورزشی دارد و حضور چهره های ورزشی سوادکوه در سطح میادین جهانی و کسب افتخار ملی بیانگر وجود استعدادهای قابل توجه در این شهرستان است.

رمضان صالح نژاد – قهرمان جهانی تیراندازی جانبازان کشور و کاپیتان تیم ملی تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران – در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب که اکثر عناوین و مقامهای کسب شده ورزشی سوادکوه با تلاش و کوشش و توانمندی ورزشکاران و تیمها بدست آمده است، گفت: استعدادها و ظرفیتهای ورزشی شهرستان سوادکوه بسیار بالاست و باید با استفاده از توان همه جانبه شهرستانی و با مدیریت تربیت بدنی به جایگاه واقعی دست یافت.

صالح نژاد که به تازگی از دنیای حرفه ای تیراندازی خدا حافظی کرده است، افزود: توجه به ورزش و ارزشهای فرهنگی و اجتماعی آن همواره باید مورد توجه قرار گیرد و هزینه در این بخش باید به عنوان سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم در سال نود با استفاده از ظرفیتهای خالی ورزشی به نتایج بهتری دست یافت.

قهرمان پر آوازه ورزشی مازندران خواستار نخبه پروری به همراه تدبیر علمی و فرهنگی در ورزش شهرستان سوادکوه نیست.

حشمت ا.... سمیعی – عضو هئیت رئیسه پینگ پنگ استان مازندران و کارشناس ارشد تعلیم و تربیت – با اشاره به این مطلب که تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که هماهنگ کننده رشد در ابعاد شخصیتی و مادی انسان می گردد، افزود: شهرستان سوادکوه با توجه به استعدادهای مختلف، چهره های شاخصی را به ورزش تحویل داده است که بیانگر وجود پتانسیلهایی فراوان در این عرصه است.

وی هدفمند کردن زندگی، تامین سلامتی و شادابی و نشاط، بهبود روابط انسانی و اجتماعی، افزایش میل به زندگی و افزایش راندمان کاری افراد جامعه از طریق فعالیتهای ورزشی را از اهداف تربیت بدنی ذکر کرد و گفت: شهرستان سوادکوه می تواند در دست یابی به اهداف حقیقی ورزش گامهای بلند تر و هدفمندتری بردارد.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت با بیان این مطلب که تربیت ابعاد جسمانی، عقلانی، اخلاقی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی را می توان از طریق ورزش بدست آورد، گفت: ورزش شهرستان سوادکوه در دست یابی به الزامات منبعث از سیاستهای ورزشی کشور و برنامه پنجم توسعه بخش تربیت بدنی ورزش استان مازندران دارای نمره پایینی است و در؛ ایجاد بانک اطلاعات ورزشی شهرستان، ارتقای سطح دانش کاربردی مدیران و هئیتهای ورزشی، تقویت زمینه های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، حمایت و جذب از بخشهای خصوصی بصورت برنامه ریزی شده، توسعه و همکاری برای تشکیل و توسعه تشکل های مردمی، توسعه و تقویت شوراها و انجمنهای ورزشی،ایجاد کمیته های خاص برای مراسمها و تجلیلهای گوناگون و... ضعیف عمل کرده است.

عبدالحسین دبیر جوادی – از ورزش نویسان و کارشناس تخصصی کشتی در روزنامه ها و نشریات کثیر الانتشار – گفت: عدم دفاع از عنوان قهرمانی مهدی تقوی در مسابقات روسیه از یک طرف و معرفی عباس طحان به عنوان پدیده مسابقات انتخابی تیم ملی را در سال ۸۹ شاهد بوده ایم.

دبیر جوادی با بیان این مطلب که کشتی سوادکوه در سال ۸۹ نتوانست مانند سالهای گذشته از عناوین برتر خود دفاع کند، گفت: در رده سنی نوجوانان و جوانان جای کار زیادی دارد و مانند سالهای گذشته نبوده ایم و تربیت بدنی باید حامیان مالی مختلف را برای حضور بیشتر ترغیب کند.

وی عدم توجه به مربیان سازنده شهرستان سوادکوه را باعث عدم دست یابی به اهداف مورد نظر ذکر کرد و افزود:استفاده از علاقمندان ورزش شامل متخصصان ورزشی برای برنامه ریزی و مشاوره استفاده گردد.

بررسی کارنامه ورزشی سوادکوه بر پایه آمار

امار و اطلاعات همواره به عنوان پایه و اساس بررسی ها و تحقیقات و راه مطمئنی برای دست یابی به نتایج متقن مورد نظر کارشناسان مختلف است.

تربیت بدنی شهرستان سوادکوه در فعالیتهای خود با موانعی چون؛ گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی، مشکلات و موانع اقتصادی شهرستان، ملاک برگشت مالی سالنهای ورزشی در تخصیص اعتبار به شهرستان ،کمبود اعتبارات ورزشی، عدم تخصیص به موقع اعتبارات، وجود پستهای بلاتصدی، توزیع نامتوازن اعتبارات و... روبروست ولی با تدبیر و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیتهای مختلف شهرستانی و نیروهای ورزشی مستعد می توان به قطب ورزشی استان در رشته های مختلف تبدیل شد.

بررسی آمارهای سالهای مختلف اداره تربیت بدنی شهرستان سوادکوه و مقایسه آن بیانگر وجود برخی آمارهای غیر واقعی، عدم توجه به پیشرفت کیفی، نبود برنامه های زمانبندی شده، آمارهایی بلند پروازانه بدون پشتوانه و... بوده ایم.

بطور مثال؛ در مقایسه تعداد اعزام به مسابقات سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ شاهد رشد ۶ برابری (در سال ۸۸ تعداد حدود ۸۰ مورد اعزام به مسابقات انجام گرفته است که در سال ۸۹ به ۴۸۷ مورد رسیده است)،تعداد سالنهای دولتی از ۱۲ سالن سال گذشته به ۱۱ سالن کاهش یافته بود! و یا تعداد هئیتهای ورزشی فعال اقایان از ۴۷ مورد به ۴۱ مورد و هئیتهای ورزشی فعال بانوان از ۲۳ هئیت فعال به ۱۰ هئیت کاهش یافته است.

عدم اعتماد به آمارها و اطلاعات اداره تربیت بدنی شهرستان سوادکوه که توسط ادارت و نهادهای دیگر مورد کنکاش قرار می گیرد نوعی حباب توانمندی و یا ندیده گرفتن واقعیت ها در این عرصه را نمود می دهد و این امر در آینده و با در نظر گرفتن آمارهای واقعی به نفع ورزش شهرستان نخواهد بود و مشکلات و موانع و توانمندیها بطور حقیقی نگریسته نخواهد شد تا راهکارهای مناسب و آینده نگرانه در دستور کار قرار گیرد.

سید داوود رسولی – از خبرنگاران فعال شهرستان سوادکوه – با اشاره به این مطلب که موانعی بر سر راه دست یابی به موفقیتهای مستمر و همه جانبه ورزشی در شهرستان سوادکوه وجود دارد، گفت: ورزش سوادکوه علی رغم اینکه حضور قابل توجهی در میادین مختلف داشت اما همه ظرفیت آن نبود و سوادکوه می تواند بیشتر خود را نشان دهد.

رسولی گفت: مسائلی وجود دارد که نشان می دهد در ورزش برای ورزش کار نمی شود و تربیت بدنی باید با استفاده از نظر کارشناسان مختلف موانع دست یابی به موفقیتهای ورزشی را مورد کنکاش قرار دهد.

محمد خادمی – رئیس شورای ورزش شهر زیراب سوادکوه – با اشاره به این مطلب که مجموعه فعالیتهای شورای ورزش شهر زیراب در حال تدوین است، گفت: سعی می کنیم با استفاده از تجربیات سال ۸۹ در سال ۹۰ به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی خواستار حضور پر رنگ تر تربیت بدنی به عنوان متولی ورزش در عرصه ورزش شهرستان شد و افزود: خصوصی شدن ورزش در شهرهای کوچک نباید به عنوان مانعی بر سر راه ورزش تبدیل شود و تربیت بدنی باید تدابیر لازم برای جلوگیری از لطمه به ورزش سوادکوه را در خصوصی سازی بیاندیشد..

رئیس شورای ورزش شهر زیراب با تاکید بر این مطلب که تربیت بدنی باید با تدابیر شهرستانی و استفاده از ظرفیت های مختلف به رشد و تعالی ورزش کمک کنند، افزود: از تربیت بدنی انتظار حضور پررنگ تری را در دست یابی به موفقیتهای ورزشی داریم.

اماکن ورزشی شهرستان سوادکوه و واگذاری به بخش خصوصی و نقش حامیان ورزشی در شهرستان

شهرستان سوادکوه ۱۹ سالن دولتی و خصوصی دارد و ۴ سالن مصوب سفر رئیس جمهور هم در شهرستان کلنگ خورده است.مکانهای ورزشی به عنوان پایه فعالیتهای مربوط به ورزش مطرح است .

واگذاری سالنهای ورزشی در راستای کوچک شدن بدنه دولت انجام می گیرد و لیکن در واگذاریهای شهرستان سوادکوه شاهد کاهش کیفیت برخی سالنها و عدم توجه به افزایش کمکها به هئیتهای ورزشی با توجه به افزایش قیمت سالنها هستیم.

بطور مثال با افزایش قیمت سالنها تا حدود ۴ برابری در برخی سالنهای دولتی کمک به هئیتهای ورزشی افزایش قابل ذکری نداشته است و واگذاری سالنها و افزایش بالای قیمت سانسهای آن با انتقاد و اعتراض ورزشکاران روبروست.

طومارها و تماسهای مختلف ورزشکاران با مسئولان و رسانه ها بیانگر نابسامانیهایی در عرصه واگذاری و مدیریت سالنها و عدم نظارت مناسب از طرف تربیت بدنی سوادکوه می باشد.

احمد علی قبادیان – دبیر هئیت والیبال استان مازندران و رئیس هئیت والیبال شهرستان سوادکوه – با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در رشته والیبال که با مدیریت هئیت استان انجام شده است، گفت: در مقایسه تربیت بدنی شهرستان سوادکوه با شهرستانهای دیگر استان مازندران شاهد خلاهایی هستیم که ضعف مدیریت تربیت بدنی شهرستان را نشان می دهد.

قبادیان گفت: در برگزای مسابقات مختلف هیچ کمک و مدیریت قابل توجهی از تربیت بدنی شهرستان شاهد نبوده ایم.

دبیر هئیت والیبال استان مازندران با تاکید بر ظرفیتها و استعدادهای گسترده ورزشی سوادکوه گفت: شهرستان سوادکوه توانایی دارد در همه رشته های ورزشی چهره های کشوری و جهانی معرفی کند ولی با مدیریت تربیت بدنی سوادکوه تک چهره های برتر ورزشی با تکیه بر توانمندی شخصی گاه و بیگاه نمایان می شوند.

رئیس هئیت والیبال سوادکوه با بیان این مطلب که برخی موفقیتهای بدست آمده در عرصه ورزش شهرستان بخاطر تلاشهای دلسوزان ورزشی است، گفت: تلاشهای دکتر محبوب قبادیان و دیگر حامیان ورزشی سوادکوه را باید جدا از فعالیتهای تربیت بدنی بررسی کنیم.

انتظار ورزشکاران سوادکوهی در پشت دربهای سالنهای مصوب ریاست جمهوری

سالن ورزشی آقایان پل سفید، سالن ورزشی آقایان زیراب، سالن چند منظوره آلاشت، زمین فوتبال شهر شیرگاه و زمین فوتبال کلیج خیل بخشی از پروژه های نیمه تمام شهرستان سوادکوه است.

سالنهای ورزشی شهرهای زیراب و پل سفید که در سفر ریاست جمهوری کلنگ خورده بود همچنان بر روی ورزشکاران بسته است و ناتمام مانده است.در ابتدا برای اختصاص زمین سالنها با موانع مختلف روبرو بوده ایم که با اما و اگر های فراوان ساخت آن آغاز شده است.رانشی بودن زمینهای اطراف سالنهای مصوب در شهرهای زیراب و پل سفید بیانگر بی توجهی متولی ورزش شهرستان در نظارت و بازرسی کارشناسانه از زمین اختصاصی و سرمایه گذاری بر روی زمین سست توصیف می شود.

اختصاص بودجه های صدها میلیون تومانی برای طرح های ورزشی و تامین اعتبار آن با ضمانت رئیس جمهوری نعمت بزرگی برای ورزش است که در دولت های عدالت محور نهم و دهم به منصه ظهور رسیده است که با مدیریت نامناسب تربیت بدنی شهرستان سوادکوه به کام ورزشکاران تلخ شده است و هدیه شیرین نظام به مردم سوادکوه هنوز ناتمام مانده است.

برخی اصولگرایان سوادکوهی تعلل در عملی شدن مصوبات ورزشی دولت در سوادکوه به مسائل سیاسی و عدم تلاش همه جانبه متصدیان ورزش در اجرایی شدن مصوبات مرتبط می دانند.

حسن شورزند – رئیس کارگروه تخصصی سیاسی اجتماعی شهرستان سوادکوه – گفت: ضعف مدیریت تربیت بدنی شهرستان سوادکوه موجب رکود ساخت سالنهای مصوب ریاست جمهوری و انتقادات ورزشکاران شهرستان را به همراه داشته است.

وی گفت:سالنهای مصوب ریاست جمهوری که اعتبارات آن توسط دولت تامین شده است و اگر هم موانعی در افتتاح ان وجود داشت می باید توسط متولی ورزش شهرستان بر طرف می شد و شایسته نیست ورزشکاران سوادکوهی همچنان منتظر افتتاح سالنی باشند که می بایست ماه ها قبل به بهره برداری می رسید.

شورزند با بیان این مطلب که از از سفر اول رئیس جمور تاکنون هنوز سالنهای ورزشی به انجام نرسیده است، افزود: مدیریت ورزش سوادکوه در این زمینه ضعیف عمل کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدی ذبیحی از سوادکوه 31 فروردين 1390
به نظر میرسه برای شما مسایل سیاسی جذابتر ؛مایه دار تر و...از حفظ جان مردم باشه!!هیولاهای (جاده های)مازندران فراموش نشه -جاده سوادکوه این روزها اشتها ی خوبی داره روزی یک کشته!!!؟
مهدی ذبیحی از سوادکوه 31 فروردين 1390
این روزها جاده تهران -سوادکوه به خصوص مسیر سوادکوه به قایمشهر تبدیل به هیولایی شده که در چند روز گذشته به طور میانگین روزی یک انسان را به کام مرگ میکشاند؛از همه ی همشهریان وهموطنان ومسیولینی!!؟ که قصد عبور از این مسیر را دارند استدعا دارم با سرعت مطمینه برانند؛وخطاب مردم به مسیولین این هیولا به کسی رحم نمی کند!!!!
و نکته ی قابل تامل:

چرا بیشتر تصادفات منجر به فوت با خودروی پراید صورت میگیرد؟
نا شناس 31 فروردين 1390
تماما چرت و پرت نوشته شده . سوادکوه دارای سالنهای ورزشی خوبی هست که بسیاری از تمرینات و مسابقات تیم ها در آنها برگزار می شود ضعف این شهرستان در درگیریهای قومی و قبیله ای است که درگیری بین شهرهایش از جمله پلسفید ٰ زیراب است . این مساله باعث شده تا در سوادکوه از ظرفیتهای موچود در آن استفاده ای نشود پس ضعف خودتوتن را به گردن جای دیگه ای نندارزید .عملی نشدن بسیاری از طرحهای مهم در این شهرستان هم ناشی از این درگیری ها است
امیر حسینی 3 ارديبهشت 1390
وضعیت ورزش سوادکوه مناسب نیست و من با همه مطالب بالا موافقم و اقای فرشید قدمی رئیس تربیت بدنی سوادکوه در حال تغییر است و گزینه هایی برای این شهرستان در نظر گرفتند.اما انچه که جای تعجب دارد این است که گزینه ای که مورد توجه برخی ها هم قرار گرفته سابقه ریاست در این شهرستان را هم دارد و نکته جالبتر اینکه؛ در طول 20-15 سال اخیر مدیریت ورزش سوادکوه در دست سه نفر هم محلی از یک روستا و فامیل بوده است(قاسمی-اذری-قدیمی)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.